Cheesecake

Cheesecake

vrijdag 1 november 2013

Speculaas (onwijs lekker en fijn;-))

Speculaas is altijd lekker...
Maar nu het weer wat kouder wordt buiten, het binnen lekker warm is. Dan is het zo fijn als er een verse speculaas in de oven staat te geuren en je hem daarna warm vol genot op kan eten met een warm drankje naar keuze.

Hij is helemaal door het testteam gekomen. Bedankt testers. Hij heeft de test glansrijk doorstaan en mijn exemplaar was binnen no time op... Nu daag ik mijn testers uit om hem zelf te maken want dit exemplaar is zelfs nog lekkerder....!

Hij is e-nummer vrij....!

Ik zal wat variaties eronder posten. Maar ik garandeer niet dat hij dan net zo lekker is natuurlijk.

Ingrediƫnten:
190 gram spelt
60 gram amandelmeel
125 gram honing
100 gram bruine basterdsuiker
120 gram roomboter (gesmolten)
1 ei
1/2 eetlepel melk
1/2 zakje bakpoeder
1/2 zakje vanillesuiker
8 gram koekkruiden
4 druppels amandelaroma
snuf zout

Mix alle ingrediƫnten door elkaar heen met de mixer.Doe de kleverige massa in een bakvorm, taartvorm of iets anders leuks;-)
Afbakken op 160 graden ongeveer 40 minuten
Hou de gaarheid gewoon goed in de gaten. De ene oven is de andere niet.


In plaats van 60 gram amandelmeel zou je ook gewoon 250 gram spelt kunnen gebruiken. Of 250 gram bloem. Of de lekkerheid nog hetzelfde is, kan ik niet garanderen.
Eet smakelijk....
Ik ben niet verantwoordelijk voor extra calorie inname. Want let op: gevaarlijk lekker.

Je zou ook nog appel of rozijnen kunnen toevoegen of allebei:-) 

Als je ook een keer als tester wil functioneren. Melden maar! 




1 opmerking:

  1. Hoi Karita,

    Ik ga deze kruidcake bakken, ben reuze benieuwd!

    Groetjes Marian van Steenbergen

    BeantwoordenVerwijderen