Cheesecake

Cheesecake

dinsdag 28 mei 2013

Blote tenen in het gras

Hoera! De zon schijnt....
Wat kan je daar van genieten.
De zonnestralen die je huid doortrekken, je voelt gewoon je humeur boven je hoofd uitstijgen (is dat iets?).

Ik krijg dan op de één of andere manier altijd kleine meisjes kriebels. Bloemen plukken, op je blote voeten door het gras hollen. Met je zonnebril buiten zitten. IJs eten en liedjes zingen....

Tijd voor een zomers recept:
Blote (witte) teentje in het gras


Ingrediënten voor 2 personen:
500 a 600 gram snijbonen (diepvries)

Witte bonen (zelf eet ik in mijn eentje een half klein potje van Hak per keer, of ik wel een handvol gedroogde witte bonen p.p.)
2 witvissen (diepvries) Dit kan kabeljauw, tilapia of een ander witvis zijn.
Lepel Bouillonpoeder van Herbamara of van de bio winkel zonder gist
Mosterd naar eigen smaak
Eventueel Cajunkruiden


Zet een pan water op voor de snijbonen, als het kookt gooi je de snijbonen erbij en kook je ze 7 minuten. Giet ze af en stoom ze nog even droog.

Verhit olie in een koekenpan/hapjespan en bak de vissen gaar. Je kan ze ook van te voren in stukjes snijden en bakken. Naar smaak kan je wat cajunkruiden over de vis strooien voor je ze gaat bakken. Pas op dat je er niet teveel op doet.


Doe de snijbonen, en de witte bonen (uit pot of geweld en gekookt) bij de koekenpan met witvis in en doe de bouillonpoeder erbij, roer het voorzichtig door elkaar en laat het nog een minuutje of 5 samen pruttelen/en warm worden.

Je kan de mosterd op het laatste moment nog even meeroeren in de pan, maar ook een hoeveelheid toevoegen als het eten al op je bord ligt.


Eetsmakelijk!

Witte bonen zijn peulvruchten dus super gezond. Je merkt denk ik ook wel dat ik een groente fan ben;-)

Geniet van de zon....
Als er trouwens suggesties zijn voor recepten, roepen jullie maar.....



1 opmerking:

  1. Hi Karita, wat leuk dat je ook een blog bent begonnen! Ga zo door! Errug leuk!! Liefs Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen