Cheesecake

Cheesecake

maandag 27 mei 2013

Haverreep

1 van mijn favoriete ontbijtjes is toch wel haverreep met een gezondheidsmoothie.
Maar haverreep is ook lekker bij de thee/koffie als lunch, of gewoon wanneer je zin hebt.
Door de combinatie van de juiste ingrediënten is hij reuze gezond.
(Noten, lijnzaad, havervlokken, honing, kaneel)


Het allerlekkerste is hij/zij/die (hoe moet je een haverreep eigenlijk noemen?;-))als je hem net uit de oven opeet....Onweerstaanbaar!

Ingrediënten:
60 gram roomboter
65 gram pindakaas (eventueel light)

65 gram honing
20 gram rietsuiker
2 eieren
1 theelepel kaneel
50 gram havervlokken
50 gram gerstevlokken
50 gram havermout
25 gram 4 korenvlokken
35 gram rozijnen
3 abrikozen
Een hand vol noten (Ik doe de cashewnoten, walnoten, pecannoten)
Scheutje kokos
Scheut gebroken lijnzaad
Scheut zonnebloempitten


Smelt de boter in een steelpannetje.
Doe de eieren in een kom en klop ze los. Gooi alle andere ingrediënten erbij en roer het goed door elkaar. Het is op zich wel handig om de noten, en abrikozen even in kleine stukjes te hakken, snijden;-))
Bekleed een cakeblik met bakpapier, duw het mengsel stevig aan.

Bak de haverreep af in de oven.... Ik doe 24 minuten op 175 graden zonder dat ik de oven voor verwarm, dan vind ik hem het lekkerste en smeeuigst maar dat moet je misschien in je eigen oven even testen.

Ik kan wel zeggen: Snijd hem in repen, maar misschien eet jij hem wel in 1x op?!
Hij blijft ongeveer 2 weken goed in een luchtdichte trommel en is ook prima in te vriezen.


PS: Als je al dat gevlok te ingewikkeld vind kan je ook 100 gram havervlokken en 75 gram havermout nemen. Of voeg een andere leuke vlok toe, als je maar samen aan 175 gram komt.

5 opmerkingen:

  1. Hey,
    Is dit die van zaterdag??? Die was SUPER!!!
    Liefs,
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa dat is hem:-)
    Speciaal voor jou het eerste recept:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit lijkt me erg lekker. Ga ik proberen. Alleen eerst al die ingrediënten zien te vinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze ga ik ook een keer proberen, leuk!
    Groetjes Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke site! En dit recept is erg lekker! Vorige week uitgeprobeerd en nummer twee staat nu in de oven. Ik gebruik gewoon muesli in plaats van al die vlokken. In de biologische muesli van Biorganic zit bijna hetzelfde als de vlokken die jij noemt, inclusief zonnebloempitten :) De suiker laat ik gewoon weg, de honing maakt het al zoet genoeg - en is minder ongezond.

    Fijne verjaardag!

    Johanneke

    BeantwoordenVerwijderen