Cheesecake

Cheesecake

maandag 3 juni 2013

FrambozenCheesecake met witte chocola

Ja! Het is zover, ik ben gewoon heel erg jarig vandaag:-)
Eindelijk tijd om van mijn lekkere taarten te smullen....
Om de hele dag feest te vieren, met een slinger om te lopen. Te zingen, flauwe grappen te maken (nu kan het weer, want in dit levensjaar had ik ze nog niet gemaakt) Te genieten van leuke kaartjes, whatsappjes, blije mensen en stralende kindergezichtjes! Vooral veel lekkers eten omdat je maar 1x in het jaar jarig bent. En wat ik verder allemaal nog doe vertel ik maar niet.
Wat een feestje......! Bedankt alle mensen die het weer mogelijk maakte!

Om jullie het een klein beetje mee te laten vieren is hier het recept van mijn absolute lievelingstaart....
Ik heb ook nog een enorm mooie andere taart gebakken, maar daar later meer over;-)

Frambozencheesecake met witte chocola. 
Voor de echte boerenburgers onder ons kan je ook gewoon frambozenkwarktaart zeggen met een witte chocolade topping. Ik begreep dat hij dan bij sommige mensen beter in de smaak valt;-) Wat een naam al niet doet:-)

Ingrediƫnten:
200gram witte chocola
25 gram boter
120 gram biscuitjes (ik vind de veelkorenbiscuit van de Aldi het lekkerste)
9 blaadjes gelatine
300 gram frambozen
600 gram roomkaas (ik gebruik altijd de lightste van de LIDL, voor de calorietjes, zo'n lichtblauw bakje)
200 ml creme fraiche (light)
70 gram rietsuiker
1 zakje vanillesuiker
3 el citroensap
200 ml slagroom
1. Bekleed de bodem van de springvorm met bakpapier. Schaaf 50 gram witte chocolade met de kaasschaaf of dunschiller in krullen en zet het weg in de koelkast
2. Hak de rest van de chocolade grof en smelt het met de boter au-bain-marie. Verkruimel de koekjes (Ik stamp ze altijd fijn met de onderkant van een stevige plastic pot, werkt uitstekend) Meng het koekkruim met de gesmolten chocolade. Verdeel het kruimelmengsel over de bodem van de springvorm en druk het stevig aan tot een gelijkmatige taartbodem. Zet het circa 1 uur in de koelkast
3. Week de gelatine in koud water.
4. Klop met de mixer de roomkaas, de creme fraiche, de suiker, de vanille suiker en het citroensap kort door elkaar tot een glad mengsel. Knijp de gelatine uit en los hem op laag vuur op. Roer 5 el van het roomkaasmengsel door de gelatine en roer het gelatinemengsel door de rest van het roomkaasmengsel. Klop de slagroom stijf. Spatel eerst de frambozen en daarna de slagroom het gelerende roomkaasmengsel. Strijk het mengsel over de kruimelbodem. Zet de cheesecake afgedekt minimaal 4 uur in de koelkast. Bestrooi hem met de krullen.
Je kan trouwens prima diepvries frambozen gebruiken...

Enne...ik ga weer even taart eten....
Tot snel!

1 opmerking:

  1. Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! Ik weet wat ik ga maken als ik jarig ben!

    x metty

    BeantwoordenVerwijderen