Cheesecake

Cheesecake

woensdag 12 juni 2013

Groentepizza

Hmmm, ik zit lekker onderuit op een kussen met de laptop op schoot na te genieten van deze geslaagde dag met een enorm lekkere maaltijd. Het is maar goed dat ik hier alleen zit, want anders had die ander 100x aan moeten horen dat ik zo lekker gegeten heb....!


Groentepizza vind ik een groot feest! Barstends vol groente en veeeel lekkerder dan echte pizza. Althans dat vind ik.
Een recept vol gewone producten.... En je kan je kids sneaky veel groenten laten eten....


Voor 2 personen:
Voor de bodem:
300 gram spitskool of witte kool
Knoflook uit een potje
Half kopje bloem of spelt meel (spelt is beter)
1 ei of 2. Net wat je wilt.

Voor het beleg
Spinazie (eventueel diepvries)

Tomaten
Champignons

Gehakt (aangemaakt met gehaktkruiden, een ei en tomatenketchup)
Geraspte kaas

Olijfolie

Bak de spitskool in olijfolie, voeg de knoflook toe en eventueel wat peper. Als de kool geslonken is doe je de kool in een ingevette ovenschool, of taartvorm. Laat het even staan en snij ondertussen de ingrediƫnten voor de vulling. Roer na een minuut of 10 een ei en het spelt/bloem door de kool en bak de bodem 10 minuten op 175 graden.

Roerbak ondertussen het  gehakt en de groenten gaar.

Leg het op de koolbodem en bestrooi het met geraspte kaas.
Bak het nog een half uurtje gaar in de oven.


Eetsmakelijk!
En pas op: Het gevaar dreigt dat je het te lekker vind, maar goed nieuws: Het is gezond!


Variatie is natuurlijk toegestaan, doe wat je lekker vind erop aan groenten en vlees.....

1 opmerking:

  1. Dat klinkt goed, ik weet wat ik ga maken vanavond! :) Had ik nog niet bedacht.. THNX!

    BeantwoordenVerwijderen