Cheesecake

Cheesecake

maandag 1 juli 2013

Snoezige koek.

Zaterdag was ik in een snoezelige bui, niet vooruit te branden en zo gaar als een klontje. Om 8 uur 's avonds heb ik toen maar een snoezig experiment gedaan en zo ontstond er snoezige koek.

De geur was aangenaam, en ook de smaak perfect, en eigenlijk worden ze steeds beter hoe langer je ze bewaard. Helaas zijn ze te lekker om te lang te bewaren maar ik hou van de smeuigheid van deze koek.

Ik deel hem gauw even in deze etenspauze en hoop van de week weer even tijd te maken meer recepten te posten. Ik ben nogal druk met mijn werk....
Maar koken/bakken moet ik toch altijd.

Ingrediƫnten:

55 g pure chocolade             
150 g zelfrijzend bakmeel               
60 g gesmolten roomboter              
6 eetlepels geraspte kokos 
2 eetlepels melk
2 eieren
55 gram honing

Hak de chocolade in kleine stukjes en smelt de boter in een steelpannetje. Doe het zelfrijzend bakmeel, de honing, 4 eetlepels kokos, de gesmolten boter, de eetlepels melk, de eieren en de stukjes chocola in een kom en roer goed door elkaar....!

Bedek een vorm (ik heb weer de deksel van de ronde ovenschaal gebruikt) met bakpapier en strooi 1 eetlepel kokos op het bakpapier. Stort nu je deeg erop en strooi weer 1 eetlepel kokos eroverheen. Zet de vorm in de oven.
Bak 25 minuten op 175 graden. Prik even met een sateprikker of een schone breinaald om te controleren of het gaar is.

Eetsmakelijk:-)
Ik ga aan de bloemkoolsoep met kaas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten