Cheesecake

Cheesecake

woensdag 12 juni 2013

OntbijtSmoothie


Keek ik even uit naar deze normale week met gewoon werken, sporten, koken en slapen... Heerlijk leek me dat na een week van verjaardag vieren, personeelsuitje en bruiloft wat allemaal zeer geslaagd was.

Ben ik in deze gewone week nog stampers druk:-)
Maar nu eindelijk weer een blog...



Vanmorgen mezelf maar dik verwend met een overheerlijke smoothie.
Samen met de haverreep mijn favoriete ontbijt.
Het is nog fijner om deze smoothie te maken sinds mijn verjaardag want ik heb van mams een super fijne blender gekregen. Eerder deed ik het met de staafmixer, maar dit is idealer. Het is een gezondheidssmoothie met allerlei kruiden. De eerste paar keer dat ik hem dronk noemde ik hem de vieze smoothie.... Later gekscherend omdat hij heel lekker was maar het zo leuk klinkt:-)
Maar het bewijst dat je dus even moet wennen.
Maar ga maar eens de werkzaamheden van de kruiden opzoeken, en je weet dat het gezond is, dan ga je het vanzelf lekker vinden. Ik vind het nu een hele traktatie en enorm lekker!


Smoothie voor 1 persoon:
1 grote of 2 kleine perssinaasappels
Fruit naar keuze (variatie op en top: Aardbeien, blauwe bessen, frambozen, banaan, appel, peer)
1 el lijnzaad
2 el water
1 el citroensap
1/2 el honing
1/2 el olijfolie
2 Chlorella tabletjes

Elk een achterkant van een theelepel: (op den duur kan je meer toevoegen, is een smaakkwestie)
Cayennepeper
Paprikapoeder
Kurkuma
Gemberpoeder
Kaneel

Mixen en genieten maar!

Variatie en gezondheidstip:
Om jezelf immuun te maken tegen hooikoorts kun je ook 1/2 el pollen toevoegen.
Extra toevoegingen in de vorm van:
- Handje goijobessen.
- Maca poeder
- Cacao poeder
- Of een ander RAW food te verkrijgen bij de tuinen of een eco/biologisch winkel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten